مراحل شکایت از کارفرما بابت حقوق و بیمه

پنجشنبه 17 فروردين 1402
9:58
writer

مراحل شکایت از کارفرما

فرم های ویژه ای از طریق اداره کار و امور اجتماعی تهیه شده است که تمامی حقوقی که باید از طریق کارفرما به کارگر داده شود در ستون های مختلف آمده است. کارگر به عنوان مرجع و عدم تأخیر در نوشته های متن شکایت، هر نوع حقی را که تضییع شده است، با علامت ضربدر در ستون مربوطه مشخص کند و در این گونه موارد شکایت به هیأت ارزیابی تسلیم می شود. اولیه) با توجه به مدارک یا اعزام بازرس محل صحت ادعای کارگر را بررسی و سپس رای می دهد. اما اگر بیمه دارید ابتدا شعبه اداره کار و امور اجتماعی را از طریق شعبه تامین کننده بیمه اجتماعی خود پیدا کنید. سپس از واحد ارجاع برای شعبه بیمه گر خود نامه بگیرید. به آژانس بیمه تامین اجتماعی که در آن ثبت نام کرده اید مراجعه کنید و سوابق بیمه خود را جمع آوری کنید. سپس سوابق را به اداره کار ببرید.


شکایت از کارفرما به دلیل عدم ارائه بیمه

از جمله حقوقی که به کارگر تعلق می گیرد. کارفرما موظف است برای بیمه شدن در پایان هر ماه به محض شروع به کار لیست بیمه را بر اساس میزان حقوق و تعرفه تعیین شده به تامین اجتماعی ارسال و در عین حال مالیات دارایی را نیز پرداخت کند. و در صورت عدم انجام وظیفه کارفرما در صورت امتناع یا تأخیر کارگر می تواند شکایت خود را جهت برقراری بیمه تسلیم نماید.


شکایت از کارفرما در مورد اخراج

در رابطه با اخراج کارگران همواره تجربیاتی را نشان داده است که یا تعلل، سهل انگاری، تخلف و ناکارآمدی کارگران باعث اخراج آنها توسط کارفرما می شود و یا به دلیل مشکلات بحرانی و نیاز به کاهش نیروی کار و یا تغییر شرایط استفاده و عوامل، کارفرما کارگر را اخراج می کند. که مباحث دیگری نیز در این زمینه به گونه ای جانبی وجود دارد که ذکر آنها طولانی به نظر می رسد.


آیا کارفرما حق انعقاد قرارداد موقت را دارد؟

معمولا برخی از کارفرمایان برای جذب نیروی کارآمد می توانند با کارگر قرارداد موقت به منظور انجام آزمایش منعقد کنند. در صورت تایید توانایی و توانایی کارگر در عملیات و تست کور، باید از تاریخ شروع به کار حق بیمه را پرداخت کنند. طبق خواسته هایی که قانون کار برای کارگران تعیین و مشخص کرده است اقدام و عمل کند.


مهلت شکایت از کارفرما

مهلت شکایت کارفرمایان در خصوص مطالبه حقوق و مزایا پرداخت نشده و بیمه معوق با توجه به اینکه اینگونه مطالبات مشروط به مرور زمان نمی باشد، برای طرح دعوی محدودیت زمانی وجود ندارد. و در هر زمان کارگر و حتی پس از فوت کارگر، وراث قانونی او می توانند علیه کارفرما اقامه دعوی کنند.


آیا گرفتن وکیل برای شکایت از کارفرما ضروری است؟

تنها جایی که ممکن است در دعاوی بین کارگر و کارفرما نیاز به وکیل رسمی باشد اداره کار است که کارگر یا کارفرما می تواند هر فرد عادی یا واجد شرایط را به عنوان نماینده به اداره کار معرفی کند و با حضور نماینده خود. به عنوان وکیل تلقی می شود و هرگونه دفاع یا پرونده ای که نیاز باشد در جلسه مطرح و رسیدگی خواهد شد.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید پرونده حقوقی خود را به صورت تلفنی با همکاران ما در میان بگذارید و یا در صورت تمایل به مشاوره حضوری به سایت در قسمت نوبت مشاوره مراجعه و زمان مشاوره خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند. در اسرع وقت. آنها با شما تماس می گیرند و قرار مشاوره شما را تایید می کنند.


منبع 1:https://rahjooyan.org/complaints-from-the-employer/


منبع 2:https://behtarinvakileshiraz.ir/%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85-%d8%af%d8%a7%d8%af%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1/


[ بازدید : 4 ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]