برررسی مقاومت و دوام بلوک سبک هبلکس

دوشنبه 14 فروردين 1402
8:54
writer

در مورد نقش استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و با کیفیت بیایید در صنعت ساختمان رنگارنگ باشیم. عمدتاً اکثر سازندگان در حال حاضر برای انتخاب مصالح اولیه ساختمانی مانند دیوارها به عواملی مانند دانش شخصی (تجربه) یا استاد کار، قیمت و آشنایی سازندگان با کاربرد آن تکیه می کنند. اینها ضروری هستند اما کافی نیستند. در این میان، دوام ممکن است به عنوان یک عنصر کلیدی و گمشده در انتخاب ها در نظر گرفته شود.


عمر مفید ساختمان در ایران

عمر مفید یک ساختمان تعداد سالهایی است که یک ساختمان از نظر فیزیکی دارای مقاومت و شرایط (استاندارد) لازم برای سکونت است.


آمارهای مختلفی از عمر مفید ساختمان ها در ایران بیان شده است، با وجود تفاوت در ارقام اعلام شده، همه این آمار موافق است که عمر مفید ساختمان ها در ایران زیر 40 سال است و این بسیار کمتر از میانگین جهانی است. این ساختمان برای بیش از 100 سال مفید است.


چرا عمر مفید ساختمان ها در ایران کوتاه است؟

به طور کلی دلایل کوتاه بودن عمر مفید ساختمان ها در ایران را می توان در دو بخش به شرح زیر دسته بندی کرد:


بخش اول: نوع و کیفیت مواد اولیه و مواد مصرفی

بخش دوم: عدم رعایت مقررات ملی ساختمان (اصول ساخت و ساز)

بسیاری از مصالح ساختمانی مورد استفاده در ایران استانداردهای مناسبی ندارند و کیفیت لازم برای ساخت را ندارند. علاوه بر این، نظارت مستمر و قابل قبول ممکن است در ساخت و سازها انجام نشود.


آزمایش عملی دوام بلوک هبلکس یا بتن هوادهی اتوکلاو شده

برای آزمایش دوام بلوک هبلکس در حوضچه آب میعانات که توسط برج خنک کننده خنک می شود، دمای آب میعانات اتوکلاوها در طول سال و با ورق CHK خنک می شود. PL. پوشیده شده است. بلوک های تهویه دار AAC با سایز 10 از سال 1992 برای استفاده از خواص عایق خود فرش شده اند. این بلوک ها نمایان بوده و به دلیل نوع عملکرد، محل تردد اپراتورها و به دلیل ریزش آب در منطقه سردسیر در چرخه های منظم می باشد. برای آشنایی با شرایط آب و هوایی منطقه مشخص می شود که این منطقه بسیار بادخیز است و دلیل قرار گرفتن نیروگاه بادی بینالود رد در این منطقه به همین دلیل است. دمای تابستان به 37 تا 40 درجه سانتیگراد و دمای شبهای زمستان به 10- درجه سانتیگراد می رسد.


روش آزمون :

یکی از بلوک های فرش شده به طور تصادفی برداشته شد.سطح در تماس با ترافیک دارای سایش جزئی است و سطح مقابل کاملاً بدون تغییر است.


[ بازدید : 4 ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]